Vi väljer vårt sortiment med omsorg och vet att våra varor håller hög kvalitet. Vi är faktiskt så säkra på våra produkter att du får dubbla pengarna tillbaka om det någon gång skulle slinka igenom något som du inte är nöjd med. Vi kallar det färskvarugaranti! Och den gäller för alla våra färskvaror! Ta med varan och kvittot till butiken så ser vi till att du blir nöjd.
När gäller vår färskvarugaranti?
- Färskvarugarantin gäller om du inte är nöjd med kvaliteten på en färskvara som du köpt hos oss.
- Garantin gäller för alla färskvaror – kött, fisk, fågel, kylda mejerivaror, frukt och grönt, ost, bröd och chark.
- Varan måste reklameras inom skälig tid. Det betyder att du ska ta med dig varan till butiken och visa upp den så snart du upptäcker felet. Kom även ihåg att kvitto måste uppvisas.
När gäller inte färskvarugarantin?
- Garantin gäller inte för varor som inte är betalda, det vill säga varor som du hittar i butiken, men ännu inte köpt.
- Varor som har nedsatt pris på grund av kort hållbarhetsdatum ersätts inte med dubbla pengarna tillbaka. De ersätts med varans pris om de inte håller kvalitet.
